Dag 29 - Bœrsch - Dambach la Ville - Reisverslag uit Dambach-la-Ville, Frankrijk van Annie&Chantal - WaarBenJij.nu Dag 29 - Bœrsch - Dambach la Ville - Reisverslag uit Dambach-la-Ville, Frankrijk van Annie&Chantal - WaarBenJij.nu

Dag 29 - Bœrsch - Dambach la Ville

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Annie&Chantal

24 Oktober 2014 | Frankrijk, Dambach-la-Ville

Vanaf Bœrsch meteen weer lekker de wijngaarden in. Prachtige paden tussen alle tinten van goudgeel. Kleine stukjes bos, de heuvel op en dan weer de meest prachtige doorkijkjes naar de volgende wijngaard. Echt genieten met een najaarszonnetje op onze bol.

Net voorbij Andlau toch weer even een hele pittige klim. Zweet op je rug en zo. Maar over het algemeen lopen we over de de zijflanken van de heuvels en vooral met de hoogtelijnen mee. Ontspannen en prachtig.

Bij de lunch in Barr nemen we dan toch maar weer een Riesling. Want ja dat hoort hier toch echt bij de lunch. En we passen ons natuurlijk graag aan de plaatselijke cultuur aan. Dan snel weer op pad voor de volgende 14 km genieten. Wederom overal wijngaarden en lieflijke dorpjes in de verte. Genieten met een gouden randje.

Op het einde van de dag vinden we in Dambach-la-Ville onze auto én een leuk, heerlijk ouderwets, bruin café voor een welverdiende pils. Een heerlijke dag.

• 27 Oktober 2014 - 06:42

Rina:

Nog wat van de vergeten ( ? ) druifjes gesnoept? Misschien expres laten hangen?

Annie&Chantal

Annie & Chantal hebben met veel plezier al vele routes naar De Rijsberg uit gezet. Nu gaan ze voor zichzelf op pad. Ze beginnen aan de uitdaging der uitdagingen: Een voetreis naar Rome. Geplande aankomst? Ergens in de jaren 20 van deze eeuw?

Actief sinds 16 Feb. 2011