Dag 16: Berdorf - Moersdorf - Reisverslag uit Moersdorf, Luxemburg van Annie&Chantal - WaarBenJij.nu Dag 16: Berdorf - Moersdorf - Reisverslag uit Moersdorf, Luxemburg van Annie&Chantal - WaarBenJij.nu

Dag 16: Berdorf - Moersdorf

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Annie&Chantal

23 Maart 2013 | Luxemburg, Moersdorf

Meteen na het vertrek in Berdorf lopen we weer de natuur in. En alweer door een prachtige kloof, door de grot van Houllay en klauterend over en langs grote rotsblokken. Vandaag kun je rustig zeggen: 'Er leiden vele wegen naar Rome, maar dit is wel een hele mooie'!

Als we na een km of 7 in Echternach komen gaan we natuurlijk langs de basiliek voor een pelgrimsstempel. We worden meteen herkend als pelgrims. Al denkt men hier dat wij op weg zijn naar Santiago in plaats van Rome. We laten het er maar bij. We steken nog een kaarsje op en gaan verder op pad. . .

Ook na Echternach is de route weer prachtig. We lopen via natuurlijke trappen omhoog en omlaag, langs en door prachtige rotspartijen. We moeten soms goed opletten waar het pad blijft. Maar elke klim is de moeite waard. Ook vandaag weer een flinke blokkade op het pad. Een omgevallen boom heeft een deel van het pad mee de helling af gebrokkeld, maar met wat vlieg en klimwerk komen we er wel.

In Moersdorf lopen we zo de kroeg in, om te genieten van een lekkere en welverdiende Bofferding.

• 25 Maart 2013 - 23:22

Monique:

Wauw, wat n mooie foto's weer, en van zo'n kadootje in je toilettas smelt je toch .... Mooie tocht maken jullie!!

• 27 Maart 2013 - 16:03

Rina:

Jullie zijn echt goed bezig!!!

Annie&Chantal

Annie & Chantal hebben met veel plezier al vele routes naar De Rijsberg uit gezet. Nu gaan ze voor zichzelf op pad. Ze beginnen aan de uitdaging der uitdagingen: Een voetreis naar Rome. Geplande aankomst? Ergens in de jaren 20 van deze eeuw?

Actief sinds 16 Feb. 2011